2589210695: proces gotycki. zeznanie

Za sprzedanie
Siedemdziesięciu dwóch dusz do piekieł
Dostałam złoty pierścień.
Za zniewolenie cielesne
Arcybiskupa Paryża
Otrzymałam tron z pereł.
Za upokorzenie
Obrazu Madonny znękanej
Dano mi tylko diament.
Ale za przyprowadzenie
Do bram piekielnych młodego kleryka
Zdobyłam rok życia.

Takie jest moje zeznanie.

Nie przyszła do mnie kostucha,
Bo ją obiły diabły
Po drodze.
Boi się teraz srodze
Podejść pod dom mój nocą.
Dniem zaś
W przebraniu ropuchy
Ukrywam się
Przed błyskiem kosy kostuchy.

Za to, że oddawałaś
Cześć drzewom szatańskim o zmroku-
Za mało tobie jednego stosu.
Za to, żeś dzieci topiła,
Wykradłszy je matkom spod piersi -
Mało raz jeden cię powiesić.
Za to, żeś urok
Rzuciła na klasztor święty -
Miecz kaci dla ciebie zbyt dobry.

Nie odpuszczamy ci win twych
Na pokazanie dla innych,
Jak kończą wiedźmy.

Idźcie już dziatki do domu.
Nie mówcie nic o mnie nikomu,
Spakujcie rzeczy pośpiesznie
I uciekajcie.
Niebo to wy,
A ja miałam was...

Komentarze