3388041002: z jaśminem snu

Z jaśminem snu otulonego
Pan Bóg stworzył mnie.
Z rdzawego wiatru jesiennego
Pan Bóg stworzył mnie.
Nie z żalu, nie z rozterki
I nie z żałobnej pieśni
Pan Bóg stworzył mnie.

Z szybkiego stromo marszu w górach
Pan Bóg stworzył mnie.
I z mgły błądzącej po dolinach
Pan Bóg stworzył mnie.
Nie z pustej otchłani
I nie z samotnej grani
Pan Bóg stworzył mnie.

Z szczerego śmiechu dziecięcego
Pan Bóg stworzył mnie.
Z promienia światła słonecznego
Pan Bóg stworzył mnie.
Nie z czarnej gradochmury,
Choć los mój jest ponury,
Pan Bóg stworzył mnie.

Z wierności drzewa stuletniego
Pan Bóg stworzył mnie.
Z potęgi morza wzburzonego
Pan Bóg stworzył mnie.
Nie z traw słabości miękkiej
I nie z tchórzostwa cierpień
Pan Bóg stworzył mnie.

A ja nie jestem domem
Nikomu, ni ogrodem,
I z tego dla mnie śmierć,
Bo człowiek stworzył śmierć.

A ja się zjawiam słowem
I tylko tyle mogę,
By zmazać mój lęk,
Wielkiego lęku grzech.

Komentarze